Съвети за продавачи




При регистрация в сайта може да изберете потребителско име, което да “говори” за вас. Може да изберете лесно за запомняне и изписване потребителско име, или уникално и неповторимо - това ще е името, с което ще присъствате в сайта и което ще е видимо за останалите.

Същото се отнася и за снимката, която вие решавате дали да качите в профила си!




След като се регистрирате в сайта, попълнете всички полета в своя профил, така ще ви бъде по-лесно и бързо в последствие да оперирате, и обслужвате продажбите си.



При създаване на обяви, попълвайте коректно и вярно всички полета. Колкото повече, по-пълна и вярна информация посочвате за всяка стока, толкова по-атрактивна ще бъде обявата и ще излиза в повече филтри.



Когато създавате обяви, в които предоставяте вярна и коректна информация за стоките си, вие си гарантирате успешни продажби, придобиване на статут на Сигурен Потребител и висок рейтинг!

Определяне на цена на стока


  • Потърсете подобни стоки и артикули в платформата mep.bg и вземете под внимание как са в сравнение с вашите. 

Конкурентната цена увеличава шансовете за продажба на вашата стока. 


  • За помощ в избора на най-добра цена сме изготвили за Вас калкулатор.


  • Помислете за състоянието на вашия артикул, има ли много износване или петна.


  • Помислете за разхода за доставка и каква тежест има той, спрямо цената на стоката. 


  • Съобразете сезона - стоки, които са извън сезон, биха се продали по-трудно и цената им е редно да бъде по-ниска. Ако не сте склонни, изчакайте подходящия сезон, за да ги публикувате.


  • Замислете се дали цената, на която сте се спрели съответства на това, което самите вие бихте платили за тази стока.


  • Помислете за разхода за доставка, особено за по-тежки неща като ботуши или по-големи играчки. Безплатната доставка също може да играе ключово предимство. 


Допълнителен съвет: Може да посочите в описанието на обява, че ще предоставите безплатна доставка, ако потребител купи едновременно повече от една ваша стока!

Определяне на цената за доставка


В полето цена на доставка се посочва приблизителна стойност на доставката на съответната стока. 

За улеснение може да използвате линковете по-долу за проверка на цени за доставка в сайтовете на куриерските фирми:


Еконт:  https://www.econt.com/services/shipment-price

Спиди: https://services.speedy.bg/calculate


Винаги изпращайте закупени стоки с наложен платеж и право на преглед от купувача при доставката! 


Важни моменти






При въвеждане на стока в сайта обърнете внимание на следните важни моменти:


  • Постарайте се заглавието да съдържа ключови думи с информация за стоката. Например: Дънково яке Zara (вкл. Марката на латиница) , а не просто Яке. 


Така вероятността вашата стока да излиза по-често в търсачката на сайта при търсения от потенциални купувачи е по-голяма. 

Освен това, по-подробното описание задържа погледа на купувача и вероятността за отваряне и разглеждане на обявата е по-голяма.


  • Правилния избор на категория и подкатегория при въвеждане на стоки е важно, за да се гарантира показване на стоката в съответните филтри при търсения от потребителите на сайта.


  • Описание на стоката е информацията, което искате да предадете на купувачите за дадената стока, така че когато тя бъде купена, купувачът да се е запознал с детайлите на стоката, без да е необходимо да задава допълнителни въпроси. 

Може да се посочи интригуваща и атрактивна информация, допълнителни подробности като стил, модел, допълнителни размери и друга разяснителна информация.

Важно е в описанието да бъдат посочени забележки по стоката, например дефект, захабявания или следи от използването й!



Състояния на стоките



Внимателно изберете състоянието на стоката, която ще публикувате. 


Състоянията на публикуваните в mep.bg стоки са:


  • Ново с етикет - нови, неносени и неупотребявани  стоки, които имат оригинални етикети (хартиени), с опаковката и състоянието, в което са купени.

  • Ново без етикет - нови, неносени и неупотребявани  стоки, които нямат оригинални етикети и/или опаковка. 

  • Отлично използвано - почти неизползвано, без следа от употреба или износване

  • Много добро използвано - внимателно използвано, което може да има минимални следи от употреба или износване, без дефекти нарушаващи целостта и функционалността на стоката. 

  • Добро използвано - използвано, но запазено състояние, с възможни следи от употреба. Ако има такива, те следва да бъдат описани (например за дреха: пилинг, опъване, разхлабени конци). 


При наличие на някакъв недостатък или дефект, възникнал вследствие на използването на стоката, той също следва да бъде описан и посочен в описанието на обявата. 


Снимки



Основното, което продава са снимките на стоките!

Има смисъл да се постараете те да бъдат добре направени, с добро качество и представят стоката възможно най-добре (не скривайте недостатъци, а ги покажете в отделни снимки).


Ето и някои съвети:




  • За да се вижда цялата стока добре, слагайте основна снимка на обявата, която е снимана в по-далечен план!

  • Преди да снимате с телефон, може да изберете Ratio/Съотношение: 3:4. Така сниките ви няма да бъдат издължени и ще се виждат още по-добре в сайта :)

  • Изберете неутрален, по-светъл фон за снимките, така че стоката да изпъква, детайлите и цветовете да се виждат добре, да има контраст. 

Допълнителен съвет: Когато фонът е в съчетание със сниманите стоки, можете успешно да създадете своя визия и колекция от обяви. Има различни повърхности, на които да снимате вашите артикули и да направите сполучливи снимки. Подът от твърда дървесина или плочки във вашия дом, килим или дори покривало за легло могат да ви послужат като фон. Просто се уверете, че е неутрално, чисто и позволява да се снима при добра, по възможност естествена светлина.

  • Снимайте на естествена светлина

В случай, че нямате такава възможност направете снимки със и без светкавица и изберете тези, на които стоката се вижда по-добре, по-ясно и е с по-реалистични цветове.

  • Може да използвате инструменти за редактиране на снимките, но внимавайте да не прекалите с тях.

Най-лесно става през телефона, като се използват инструментите на някое от приложенията за фотография, като засилите контраста и/или направите снимката по-ярка, за да се виждат добре и ясно детайлите. Постарайте се цветът на снимката да е максимално близък до реалния цвят на стоката.

  • Публикувайте най-подходящите снимки.

Правете повече снимки на стоките си - отблизо и от по-далеч. Може да снимате отделни детайли, акценти които сметнете за подходящи. Задължително е стоките да са добре фокусирани.


Не забравяйте да публикувате и снимки на етикети, както и наличието на дефекти, и нарушения по стоките, ако има такива!

Посочване на Размер




Много марки използват различни размери, което може да направи сложно определянето им при посочване в обявите. Затова: 


  • Винаги снимайте етикета на дреха/обувка и/или посочвайте размера от етикета и в описанието на обявата. 

  • За обувките винаги пишете размера на стелката.

  • Ако смятате, че дрехата/обувката съответства на друг размер, напишете това в описанието към обявата.

  • Ако се колебаете за размера на дрехата/обувката, по-добре напишете по-малкия. 

Важно е да знаете, че при посочване на възраст като размер, това следва да е максималната възраст, за която е подходяща дрехата. 


Например размер 6 месеца е предназначен за деца до 6 месеца

Размер 3-6 месеца и 6 месеца - е един и същи размер

Размер 6-9 месеца и 9 месеца - е един и същи размер




Как да взема мерки на стоките, които предлагам?






Как да взема мерки на стоките, които предлагам?

Би било добре и  да посочите точните размери на дрехата като ги добавите в описанието на обявата. 

Например за тениска и рокля може да напишете ширина под мишниците и дължина от най-горната до най-долната й част. Ако е с дълъг ръкав (например блуза, яке, суичър и т.н.), може да добавите и дължината на ръкава от ръба на рамото до края на ръкава.


Така бихте си спестили евентуално желание за връщане на закупената стока от страна на купувач, поради несъответствие на размер.  




Платформата е динамична и ако искате да имате успех, не трябва да отлагате реакциите в сайта от ваша страна.

Отговаряйте бързо на заявки за продажби както и на получени съобщения с въпроси и допълнителна информация, така купувачите ще бъдат щастливи от покупката си!


1.

Отнасяйте се с уважение към другите и бъдете честни!


2. 

Дайте всичко от себе си, за да спечелите значката Сигурен потребител


Бъдете старателни и честни, за да поддържате висок рейтинг с всяка продажба!


Така ще вдъхвате доверие у купувачите, а това неминуемо ще увеличава и поддържа високо ниво на вашите продажби.  

3. 

Всички артикули трябва да са налични при вас. 

Ако дадена стока вече не е за продажба, поради една или друга причина, молим незабавно да пишете на suport@mep.bg или на активния лайв чат в сайта, за да бъде изтрита обявата  в mep.bg.


4.

Организиране на работното пространство - имайте отделно място за стоки, които сте публикували в mep.bg (например отделно чекмедже или шкаф); 

Дръжте отделно стоките, които сте подготвили за продажба, но все още не сте публикували в mep.bg


5. 

Давайте точни и верни описания, а цялата информация, която публикувате, трябва да отговаря на стоката ви към настоящия момент  - при създаване на обява, трябва да  се избира правилното състояние, да се посочват недостатъци и да се предоставят допълнителни подробности, които да дават точно описание на артикула.




6. Следете профила си в сайта, както и имейла си за получаване на заявки за покупки и различни съобщения от mep.bg. 



7. 

Бъдете организирани!

Обработвайте своите продажби по реда на получаването им.  


Постарайте се да изпращате продадените стоки бързо. Приемливо е да изпратите закупена стока в рамките на 3 дни, но купувачът ще бъде доволен, ако успеете по-бързо! 

Ако се забавите с изпращането без причина повече от 7 дни, купувачът има право да откаже покупка, а mep.bg ще уважи това негово желание. 

Пазете номерата на товарителниците, има вероятност тя да бъде поискана от купувач или администратор. 


Допълнителен съвет: Организирайте работно пространство вкъщи - имайте отделно място за стоки, които сте публикували в mep.bg (например отделно чекмедже или шкаф) и които да бъдат подготвени в търговски вид за изпращане.; 

Дръжте отделно стоките, които сте отделили, но все още не сте публикували. 

Картинка с добре опакованата стока.

8.

Опаковане за изпращане

След като вече сте продали стоката, трябва да се погрижите тя да стигне безопасно и в добър вид до купувача. 

Ако е дреха я изперете, изгладете, сгънете старателно, ако е друга вещ, по възможност я почистете и освежете. 

Винаги я слагайте във ваш плик или торбичка, а не директно в опаковката на спедитора. Добре опакованата стока показва загриженост и съпричастност. 

В зависимост от стоката, се постарайте тя да бъде опакована по безопасен за нея начин. В случай, че има нещо чупливо, сложете я в кашон и задължително го упоменете пред куриера.


Допълнителна идея: Добавяне на малко цвят придава допълнителна положителна емоция, кратка бележка от типа на “Честито!” или “Да ги носите със здраве :)” също би било приятно допълнение и послание към получателя. 

Не забравяйте, че отношението е важно и си личи във всеки един детайл!