Help Center

Използване на mep.bg

mep.bg е електронна платформа на Между приятели.

mep.bg е платформа, в която могат да се намерят всякакви стоки за бъдещи и настоящи родители, за отглеждане на деца, на ниски цени, както и да се спечелят пари от продажби, посредством профил, който всеки сам си създава  в платформата.

mep.bg е различен от други подобни сайтове с това, че е едно общо споделено място за родителите, на което бихме искали да се доверите. 
За нас приоритет е качеството на публикуваните обяви, а не количеството им. 
Нашият екип подробно проверява и одобрява всички обяви, преди да бъдат публикувани. Това е функция за контрол и защита, която прави mep.bg по-безопасно място за покупка и продажба за всички наши потребители. 

В mep.bg има изградена система за рейтинг на продавачите, както и функция Сигурен потребител, която се придобива от потребителите след успешно и коректно използване на услугите в сайта.  

* базите данни на mep.bg и mejdupriqteli.com не са свързани и са независими една от друга.



В mep.bg може да продава всяко пълнолетно лице, което разполага с  всякакви детски стоки и стоки за бъдещи и настоящи майки, които желае да предложи за продажба на потребителите в платформата.



 В mep.bg може да продавате всякакви бебешки и детски стоки, както и стоки подходящи за бъдещи и настоящи майки.



Какви такси се заплащат в mep.bg?

 Публикуването на обяви в платформата е безплатно. След извършена продажба Продавачът плаща комисиона. 



Комисионите в mep.bg са следните:

  2 лв. за продажби на стойност до 13.99 лв.

  15% за продажби на стойност от 14.00 лв до 99.99 лв.

  12% за продажби на стойност 100 лв и повече.



Комисионите към mep.bg се начисляват в момента, в който покупката е потвърдена от продавач. 

Плащането на натрупаните за съответен месец комисиони се извършва между 1-во и 10-то число на месеца следващ месеца на продажбите. 

За целта ще получите напомняне и документ по имейл, в който ще се съдържа информация за начина на плащане.



Създаване и управление на профил

В mep.bg може да се регистрирате като натиснете бутон Вход/Регистрация в основното меню на началната страница. 

След това натиснете бутон Регистрация, въведете имейл, потребителско име, парола, а след приемане на Общите условия и Политиката за поверителност за ползване на сайта натиснете бутон Регистрация

Ще получите имейл с линк за активиране на профил. След като отворите имейла и потвърдите с бутон Активирай, имате активен профил в mep.bg.

* За ваша сигурност регистрацията и активацията трябва да се извършат на едно и също устройство.



Може да коригирате профила си като влезете в основното меню и от там в Профил
Тук можете да коригирате имена, телефонен номер, паролата и адреса/адресите си.

Имате право да добавяте до два адреса (включително  и адреси на офиси на куриер), като може да ги коригирате по всяко време.

Имейлът, с който сте регистрирани, прави регистрацията ви уникална и не може да бъде променян. 
Ако е задължително да смените имейла си, за да можете да поддържате Профила си в сайта, трябва да пишете на Администратор, на имейл support@mep.bg.



Значката за Сигурен потребител може да получите след като имате повече от 10 успешно завършени продажби и минимум три плащания в срок на комисиони към платформата. 

Значката се дава от Администратор след изпълнение на условията.



При влизане в менюто Профил от Моят профил в основното меню, имате възможност да промените паролата си, след като напишете новата парола два пъти и натиснете бутон Запази.



При първоначалната ви регистрация адресът не е задължителен. При добавяне на стока в Количката се изисква да бъде попълнено полето с адрес. 

Друг начин да добавите адрес е като влезете в Профил и го добавите от там. 
Имате възможност да добавите до 2 адреса, като може да ги коригирате по всяко време.

Адресите могат да бъдат ваши лични или офиси на куриерски фирми. 
Ако искате да използвате като адреси за доставка офиси на куриерски фирми, трябва да ги опишете при въвеждането им.



Профилът ви може да бъде блокиран поради следните причини, които са посочени в Чл. 9.2. от Общите условия:

  Отказ от страна на Потребителя да заплати дължима комисиона, натрупана в следствие на реализирани продажби през Платформата, след отправено от Администратора предупреждение с краен срок.

  Ако Администраторът сметне за основателно искане за връщане на закупена стока от страна на Купувач, а Продавачът откаже да я приеме, както и да възстанови платената цена от Купувача.

  Потребителят нарушава настоящите общи условия или действащото законодателство; 

  Потребителят действа злонамерено и против интересите на други потребители или трети страни в платформата. 

  При злонамерени или незаконни действия от страна на потребител с цел нарушаване функционирането или целостта на платформата. 



Ние от mep.bg сме предприели всички възможни действия, за да защитим максимално потребителите на платформата. 
Въпреки това, вие сами може да добавите допълнителна сигурност към профила си като сменяте периодично своята парола.



По подразбиране бутонът Изпрати съобщение не е активен.

Може да изпращате съобщения до друг потребител в случай, че сте закупили негова стока като влезете в Моите покупки и кликнете върху  стоката, за чиято продажба искате да пишете.



Когато купувам

За да намерите това, което търсите, може да филтрирате стоките в сайта чрез меню Филтри вляво на десктоп версията на сайта или с бутон на мобилната версия.

Можете да изберете сами начина на подреждане на стоките във Вашия списък като изберете бутон Сортиране и посочите някой от начините.



Стъпка 1: Ако сте намерили стока, която искате да закупите, натиснете бутон Добави в количка
Можете да добавяте много стоки в количката си.
Стоките, които ще купувате от различни продавачи, ще се виждат отделно във вашата количка.

Стъпка 2: След като сте готови с всички стоки, които ще купувате, може да зададете желания адрес на доставка, в случай че имате два. След това натиснете бутон Потвърди покупка.



Стъпка 3: Ще получите потвърждение под формата на съобщение в профила си, както и имейл от страна на продавача за това, че стоката е свободна и може да ви я продаде (в някои извънредни ситуации продавачът може да откаже заявката ви за покупка, за което ще получите уведомителен имейл).

Стъпка 4: След като получите стоката и смятате, че всичко е наред, трябва да влезете в профила си, да потвърдите, че стоката е получена и да оцените продавача.





След като сте си избрали стока, натиснете бутон Добави в количката
Можете да добавяте много стоки в количката си.

Всяка стока ще виждате отделно във вашата количка.
Ако сте избрали стоки на един и същ продавач, те ще излязат групирани една под друга.





 Ако искате да изтриете вече добавена стока от количката си, натиснете бутон .



След като добавите стока в количката си, тя може да бъде оставена там за неопределен период от време. 
Ако междувременно стоката е закупена от друг продавач, изтрита от продавача или изтекла, то тя ще изчезне от вашата количка.



За да сте сигурни, че сте успели да закупите стока по дадена обява, може да влезете в Профила си в Моите покупки
Там съответната стока трябва да бъде със статус Заявена.



Докато тече продажбата на поръчаната стока, функцията Изпрати съобщение е активна и вие може да комуникирате с продавача. 

За да проследите доставката на вашата пратка, бихте могли да поискате той да ви изпрати номер на товарителница.



Това може да бъде уговорено директно между продавач и купувач. 

Ние препоръчваме  закупените стоки от платформата да се плащат с наложен платеж при получаването им, след преглед при доставка, с изключение на лично предадените пратки.



След получаване на закупената стока влезте в Профила си в Моите покупки, където обявата трябва да е в състояние Изчаква потвърждение
След като стъпите на нея, имате възможност да изберете  от 1 до 5 звезди.

Молим, не избързвайте с поставяне на отрицателна оценка ако смятате, че нещо не е наред. 
Пишете на продавача, тъй като съществува вероятността да се е получило някакво недоразумение, което може да бъде разрешено. 

Ниска оценка за продавач дайте едва след комуникация с него и когато сте сигурни, че има проблем възникнал поради вина на продавача.



Може да виждате само нови стоки като в меню Филтри на mep.bg изберете Ново с етикет
По същия начин може да търсите стоки и с другите критерии за състояние на обявената стока.



Когато продавам

 В mep.bg може да продавате всякакви бебешки и детски стоки, както и дамски стоки, включително за бъдещи и настоящи майки.



Стъпка 1: Натиснете бутон Продай в главното меню.

Стъпка 2: В поле Заглавие на обявата попълнете кратко заглавие на обявата, съдържащо ключови думи за стоката, която ще публикувате например: Обувки Clarks.


Попълнете Цена на артикула (второто поле за цена също е задължително, дори да е попълнено с 0).

Попълнете поле Цена на доставка със стойността, която би струвал транспортът на съответната стока. Може лесно да проверите приблизителната стойност на посочените по-долу линкове в сайтовете на куриерските фирми:


Стъпка 3: Направете нови снимки на момента или качете съществуващи снимки на артикула, който искате да продадете. 
Важно е да публикувате добре заснети, детайлни, актуални и реални снимки на стоките си.

Съвет: Може да качите между 3 и 10 броя снимки на артикула в зависимост от неговата специфика. 
Целта е от снимките да става максимално ясно каква стока се предлага и в какво състояние е тя. 
Повече съвети за продавачи можете да намерите тук.

Стъпка 4: Отделете минута, за да добавите останалата информация в обявата като категория, пол, описание и т.н.

Стъпка 5: След като сте готови натиснете бутон Публикувай обявата.

След тази стъпка обявата ви ще бъде в състояние Изчакваща одобрение докато не бъде одобрена от нашия екип и след това ще бъде видима за всички.




Обявата ви може да не е одобрена, когато противоречи на правилата според Общите условия на mep.bg.

Ще получите съобщение от Администратор на платформата, в което ще бъде описана точната причина и какво да бъде коригирано, за да бъде одобрена обявата ви.


Да, обява в mep.bg може да бъде коригирана през Моите обяви в Профила ви. 
Натиснете Активни, за да видите само обявите, които в момента са активни. 

Може да натиснете бутон Редактирай, за да направите желаната промяна.

След това натиснете бутон Редактирай обявата, за да я потвърдите. 

Всяка обява след промяна подлежи на повторно одобрение от Администратор и ще бъде видима отново след одобрението.



 Да, обява може да бъде изтрита като на активния лайв чат или на имейл info@mep.bg изпратите линк към обявата с текст, че желаете да бъде изтрита.



За да видите своите обяви, трябва да отидете в Моите обяви в Профила си. 

От там може да изберете да видите Всички, Активни, Изчакващи одобрение, Изтекли и Продадени обяви.



 За да видите своите продажби, трябва да отидете в Моите продажби в Профила си. 



mep.bg ще ви уведоми по имейл за извършена продажба.
Продажба ще може да видите като влезете в профила си, а това ще изглежда така:



Остава само да потвърдите с бутон Потвърди продажбата, след което продажбата ви ще е видима и в меню Заявки:




 Да, имате тази възможност, като при получаване на уведомление за Заявка, в меню Съобщения, на съответната заявка натиснете бутон Откажи продажба.



Платформата има разработена система за рейтинг на потребителите, която се основава единствено и само на реално случили се продажби между потребители.
След получаване, всеки купувач поставя оценка за съответната покупка. 

Важно е за всяка осъществена продажба да бъде поставена оценка, за да се откроят коректните и успешни продавачи и mep.bg да бъде по-сигурно място за всеки потребител.



След като потвърдите продажбата, вече ще може да видите адреса и телефона на купувача. Може да изпратите артикула със спедитора, който сте избрали до получателя, чийто детайли виждате в заявката с наложен платеж, с опция за преглед

Стока, чиято продажба е потвърдена, трябва да изпратите към купувача в рамките на 3 дни, освен ако не договорите друго с купувача.

След като купувачът получи стоката, ще потвърди това, а във вашия профил, в меню Моите продажби, стоката ще започне да се вижда като Получена.



Стока, чиято продажба е потвърдена , трябва да изпратите към купувача в рамките на 3 дни, освен ако не договорите друго с купувача. 

В зависимост от посочения адрес или офис на куриер за доставка, срокът и начинът на доставка зависят от куриера, начина и адреса на доставка. 



Затруднения и казуси възникнали между потребители

В този случай може да ни пишете. 
Ние ще се свържем с продавача, за  да разберем каква може да е причината, след което ще ви уведомим.



Ако не сте получили закупена стока, се свържете с продавача чрез бутона Изпрати съобщение в сайта, който ще видите като отворите стоката в Моите покупки
Възможно е той да е бил възпрепятстван и поради тази причина да е забавил изпращането й на време. 

Съществува и възможността стоката да  е изпратена, но да е забавена от страна на спедитора, а тогава е важно продавачът да провери какво се случва с пратката.

Ако не получите  отговор от продавача в рамките на няколко дни, може да се свържете с нас, за да се опитаме да съдействаме.



Ако дадена стока не съответства на описанието в обявата, свържете се с продавача.

В случай, че продавачът не оказва съдействие и не приема да върнете стоката или не  успеете да разрешите възникналия помежду ви казус по друг начин, може да се свържете с нас на активния лайв чат или на имейл info@mep.bg
Ние ще направим всичко възможно, за да съдействаме за разрешаване на възникнал спор или недоразумение между вас.



Ако получите стока изпратена без възможност за преглед при доставка, имате право да не я приемете. 

Ако я приемете и в рамките на 3 дни след получаване на стоката, установите че има дефект, имате право да поискате да я върнете на продавача. 

Това може  да стане като се свържете директно с него и той се съгласи да я приеме обратно. 
В случай, че имате затруднения в комуникацията с продавача, може да се свържете с нас на активния лайв чат или на имейл info@mep.bg с молба за съдействие от наша страна. 

В случай, че вече сте поставили оценка и желаете да я промените, може да се свържете с нас на активния лайв чат или на имейл info@mep.bg



Ако в рамките на 3 дни след получаване на стоката, установите че има дефект, имате право да върнете стоката на продавача. 
Това трябва да стане като задължително го уведомите преди това и той се е съгласил. 

В случай, че вече сте поставили оценка, може да се свържете с нас на активния лайв чат или на имейл info@mep.bg. Ние ще се свържем с тях и ще ви пишем.



Ако желаете да докладвате за некоректен продавач, може да се свържете с нас на активния лайв чат или на имейл info@mep.bg, опишете възникналия проблем и ни изпратите линк към профила на Продавача.



Въпреки, че всяка обява се одобрява преди да бъде публикувана в платформата, е възможно да сме направили пропуск. 

Можете да докладвате некоректна обява като ни изпратите съобщение на активния лайв чат или на имейл info@mep.bg с линк към обявата.


Всяка една обява трябва да има максимално пълно и точно описание на стоката, която се предлага в нея. 
Недопустимо е изпращане на стоки, които не съответстват на описаното обявите и това е сериозно нарушение на общите условия на платформата. 

Когато стока не съответства на описаното в публикувана обява, Купувачът има право да не я приеме и да я върне към Продавач. 
Ако това се установи в рамките на до 3 дни след получаване на стоката, Купувачът има право да върне стоката и вие сте длъжни да я приемете.



В случай, че купувачът желае да върне стоката без причина, дали ще се съгласите с това в качеството си на продавач, зависи изцяло от вашата воля и желание.
В такъв случай транспортът и в двете посоки е редно да бъде поет от купувачът.


В случай, че купувачът не е взел в рамките на няколко дни изпратена стока, може да се свържете с него като му изпратите съобщение през платформата.

Ако не отговаря, може да ни пишете на активния лайв чат или на имейл info@mep.bg.



 Ако не получавате потвърждение или отказ на заявка за покупка в рамките на 2-3 дни, пишете ни на активния лайв чат или на имейл info@mep.bg.



 Ако не получавате отговор от страна на такъв потребител в рамките на 2-3 дни, пишете ни на активния лайв чат или на имейл info@mep.bg



 Не се допуска отказ от приемане на вече закупена, потвърдена и изпратена от продавача стока на посочен от вас адрес.



С натискане на бутон Потвърди поръчка (това означава вече изпратена заявка за покупка към продавач) от страна на купувача, се приема, че той е закупил дадената стока и покупката вече не подлежи на отказ от страна на купувача. 



Помощ при проблеми с използване на сайта

В случай, че не може да влезете в профила си пишете на активния лайв чат или на имейл support@mep.bg



Профилът ви може да бъде блокиран поради следните причини, които са посочени в Чл. 9.2. От Общите Условия:

     Отказ от страна на Потребителя да заплати дължима комисиона, натрупана в следствие на реализирани продажби през Платформата, след отправено от Администратора предупреждение с краен срок.

     Ако Администраторът сметне за основателно искане за връщане на закупена стока от страна на Купувач, а Продавачът откаже да я приеме, както и да възстанови платената цена от Купувача. 

     Потребителят нарушава настоящите общи условия или действащото законодателство; 

     Потребителят действа злонамерено и против интересите на други потребители или трети страни в платформата.

     При злонамерени или незаконни действия от страна на потребител с цел нарушаване функционирането или целостта на платформата. 



 В случай, че имате проблем при качване на обява, пишете на активния лайв чат или на имейл support@mep.bg



Натиснете бутон Вход/Регистрация в началната страница. Натиснете Забравена парола
След като въведете имейла си натиснете Промени парола
Ще получите имейл, в който имате бутон Смени парола. Ако желаете да я смените, го натиснете.



Можете да прекратите по всяко време използването на Услугите ни и да поиска заличаване (изтриване) на своя профил. 

След заличаване на потребителски Профил, използваният имейл за регистрация няма да бъде освободен за нова такава. 

Ако желаете Профилът ви отново да бъде възстановен, трябва да ни уведомите писмено на  info@mep.bg,  а по наша преценка, той може да бъде освободен за ново ползване.